Ugrás a tartalomra
x

Szépségideál a múltból LMBTQ kamerán keresztül

Jóval azelőtt, hogy Jeffree Star vagy Kylie Jenner befutott szépségmogulokként árulták volna rúzskollekcióikat Instagramon, még másképp hirdették a sminktermékeket: női magazinok hasábjain.

Szépségideál átalakulófélben
A ’70-es évek reklámjaiban vékony fehér nők pózoltak a szexista szlogenek mellett, kék szemfestékben és erős pirosítóban tündökölve. Ezeket a reklámokat helyezte új kontextusba Julia Comita fotográfus és Brenna Drury sminkes azáltal, hogy különböző bőrszínű és identitású modelleket helyezett reflektorfénybe a queertől a transzneműn át a nem binárisig. Az 1970-es évek stílusában készült fotókon szereplő modellek sugárzóan mosolyognak a kort idéző sminkben, a mellettük felbukkanó szlogenek viszont napjaink jelenségeire reflektálnak.

A projekt célja hogy megváltoztassák az elavult szépségideált. Bemutatja, milyen messzire jutottunk az elmúlt 50 évben, és még milyen hosszú út áll előttünk. Szeretnék, ha a szépségipar felismerjé, felelősséget kell vállalniuk azért, amit reklámjaikkal közvetítenek.

„A cél az volt, hogy a képek autentikusak legyenek, de ne szokványosak. Ha egyféle szépségideált mutatsz az embereknek, annak rengeteg emberre lesz negatív hatása.” - vallja Julia Comita

A Fülöp-szigetekről származó Maria Rivera pózol egy szivárványos szemfesték palettával, ragyogó mosollyal. Azt mondta, hogy gyermekként mindig is szeretett volna a szépségiparban dolgozni.

Rivera mindig is hitt a fajtól, nemtől, bőrszíntől és ruhamérettől független elfogadásban, hiszen a szépség univerzális, mindenki gyönyörű a maga módján. Véleménye szerint a legnagyobb baj a tessék-lássék megmozdulásokkal van. Júniusban, a Pride hónapjában például minden márka transz nemű modelleket kér fel, hogy mutassák a diverzitásukat, de máskor eszükbe sem jut az ilyesmi.

Történetek a fotók mögött
Comita és Drury azt szerette volna elérni a projekttel, hogy a modelleket ne csak lássák, hallják is. A projekthez kapcsolódó honlapjukon interjúk is olvashatóak, melyekben a kampányban szereplő modellek elmondják véleményüket a múltról, jelenről és a potenciális jövőről.

Az alkotópáros különböző modellügynökségeket keresett fel, hogy változatos megjelenésű és hátterű szereplőket találjanak a projekthez. Így került a képbe Tracy „Africa” Norman is, aki az 1970-es években transznemű modellként dolgozott már a Calirollal, az Avonnal és a Balenciagaval, de titkolnia kellett másságát. Ő először 2015-ben állt nyilvánosság elé a történetével, és mesélte el, hogyan lett belőle az első fekete bőrű transznemű modell, és hogy milyen nehéz volt az élete a ’70-es években.

Egyenlő bánásmódot a szépségiparban!
Kaguya azt szeretné, ha a szépségipar befogadóbb lenne a ruhaméret és származás tekintetében.

Ezek a fotók jelképezik az összes fiatal transznemű álmát a választás szabadságáról és arról, hogy ítélkezés nélkül, úgy élhessék az életüket, hogy nem nehezedik rájuk társadalmi nyomás. Comita terve, hogy a jövőben kiterjessze a projektet, és hogy kiállítást szervezhessen a munkáiból.

 

contextus.hu

 

Drupal 8 Appliance - Powered by TurnKey Linux