Szólíts a neveden – az Oscarra várva
Vasárnap este, illetve a mi időzónánkban hétfő hajnalban Oscar gála 2018! Hogy a 10 jelölt közül végül is melyik lesz a befutó film, nem tudhatjuk, viszont az tény, hogy a Szólíts a neveden az az alkotás, amely talán a legtöbb embert elbűvölt, amelyről a legtöbbet lehetett olvasni a Világhálón.
Luca Guadagnino filmje 4 Oscar-jelölést kapott: Legjobb film; Legjobb férfi főszereplő: Timothée Chalamet; Legjobb adaptált forgatókönyv; Legjobb betétdal: The Mystery Of Love. Mi is élőben szurkolhatjuk végig a gálát, a Duna Televízió 0.25-től kezdi a külön műsort, majd 0.50-től az élő közvetítést. Addig is mazsolázzunk a filmkritikák között. A linkre kattintva elolvashatjátok a teljes méltatásokat.
KRITIKÁK
„Luca Guadagnino alkotása az a fajta remekmű, ami után az ember úgy érzi, többé nem akar látni semmi mást, csak ebben a filmben lebegni örökre.”
„A Szólíts a neveden így bátran nevezhető az ezredforduló utáni felnövés-mozik egyik legjobban sikerült darabjának, mely bár a felszínen egy homoszexuális viszony kibontakozását mutatja be, valójában az első szerelem univerzális, korosztályokat és nemeket figyelmen kívül hagyó erejéről szól.”
http://www.filmtett.ro/cikk/4788/luca-guadagnino-call-me-by-your-name-szolits-a-neveden
„Nagyon finom, nagyon visszafogott film ez, ami nem véletlenül lett fesztiválkedvenc, tele van emlékezetes képekkel, és olyan hangulatokkal, amelyektől az ember kvázi lebeg 132 percen keresztül a nyolcvanas években.”
http://player.hu/kult/kritika-szolits-a-neveden/
„Tisztában vagyok azzal, hogy ez az alkotás sem debütálhatott mindenféle fenntartások, idegenérzet vagy puszta megrökönyödés nélkül, mert hát így tekint társadalmunk egy meleg pár őszinte, igaz szerelmének bemutatására. De az a kor szerintem sosem jön el, amikor nyugodtan feltett kézzel, olajágat lóbálva fogadhatnánk bármit, ami eme műremekhez fogható.”
http://hu.ign.com/szolits-a-neveden/34166/review/kritika-szolits-a-neveden
„Az első szerelem még nem volt ennyire csodálatos a moziban” „Chalamet elképesztő természetességgel játssza el a tini zsidó fiú ráébredését szexualitására és a saját neméhez való vonzódósára. Ebben a nála valamivel idősebb Armie Hammer tökéletes partner, nemcsak színészként, hanem az általa alakított Oliver megértő, türelmes és őszinte az érzéseit, vágyait még nehezen kezelő Elioval.”
„A film igazi fölfedezése azonban mégiscsak az Elio-t megformáló Timothée Chalamet, akinek intelligenciájába és ettől fakadó személyes bájába garantáltan sokan beleszeretnek, férfiak és nők egyaránt (abszolút jogos az az Oscar-jelölés). (…) Ő az, aki maga sem tudja, hogy hogyan kezelje, ha valaki bele van zúgva és ő az, aki még nem tudja, hogy mennyire tud fájni, ha valakit túlontúl közel engedünk magunkhoz.”
https://www.puliwood.hu/kritikak/szolits-a-neveden-kritika-243504.html
„Timothée Chalamet (Elio) és Armie Hammer (Oliver) szerencsére jól működnek párként, van köztük szikra. Noha a legjobb férfi főszereplőnek járó Oscar jelölést Timothée Chalamet kapta, engem Armie Hammer alakítása jobban lenyűgözött. Chalamet Eliója, míg minden másban tényleg remekelt, romantikus jelentekben inkább a sok ugrással, verekedéssel és harapással inkább emlékeztetett egy aranyos kölyök tigrisre – Armie Hammer ezzel szemben ugyanaz a személy maradt a strandon és az ágyban is.”
http://cornandsoda.com/szolits-neveden-2018-kritika/
„Chalamet arcának és testének minden rezdülése igazi, Hammerről nem bírjuk levenni a szemünket, minden pillanatuk spontán és valódi, de a lényeg, hogy milyen érzés nézni ezt a filmet. Olyan, mint elmenni nyaralni.”
http://recorder.blog.hu/2018/02/24/filmrecorder_szolits_a_neveden_filmkritika
„Az Oscar-jelöléshez minden bizonnyal hozzájárult az az elképesztő mód, ahogy a készítők a történetet láttatják. Az olasz rendező Luca Guadagnino és a thaiföldi operatőr Sayombhu Mukdeeprom ritka összhangban dolgozott, és sikerült minden egyes jelenetben megtalálni pontosan azt a helyet, ahonnan az eseményeket mutatni KELL, olyan kameramozgásokkal és vágásokkal, hogy az ritkaságszámba megy már manapság. Izgalmas és egyedi képi világot alakítottak ki, minden fontos jelenet egy-egy minikompozíció a filmen belül.”
https://hetediksor.hu/2018/02/06/szolits-neveden-kritika/
„Nem az elfojtást, a társadalom szemében bűnös vágyat kell itt elfogadni és elfogadtatni, hanem egyszerűen csak végigtáncolni azt az idegtépő flörtölést, amíg két ember egymásra hangolódik, és elkezdi a hasonlóságot látni a másikban az idegesítő különbségek helyett.”
http://www.vox.hu/newvox/?review=szolits-a-neveden
„…a fital fiú meglehetősen undok a család meleg barátaival, mert sokáig nem akar szembenézni azzal, hogy a saját neméhez vonzódik. A beavató persze Oliver lesz, aki cseppet sem erőszakos Elióval, és nem is hagyja magára a döntése meghozatala után.”
https://nullahategy.hu/barackos-kert-a-nyar-a-szolits-a-neveden-cimu-filmrol/
„Szeretném Armie Hammer és Timothée Chalamet alakítását az egekig magasztalni, de nem tudom megtenni. Ugyanis olyan teljesítményt nyújtanak mindketten, ami mögött pont a színészi alakítás tűnik el. Csak Olivert és Eliot látom. Eliot és Olivert. És azt a valamit vagy semmit, ami köztük van.”
http://www.lanyossarok.hu/2018/03/szolits-neveden.html
„Oliver hiába van távol otthonról, az ottani társadalmi béklyók legfeljebb átmenetileg oldhatók fel, ő csak szabadságra ment az életéből, Elio viszont liberális, érzékeny szüleivel (Stuhlbarg a film vége felé kap egy fantasztikus, megejtő jelenetet) valóban szabad, ő nem egy tiltott dologra vágyik, zavarát nem az okozza, hogy egy férfiba szerelmes, csak az, hogy először szerelmes.”
http://www.revizoronline.com/hu/cikk/7076/szolits-a-neveden/