Ugrás a tartalomra
x
""

Vérző férfiak

Terján Nóra írása

Tombol a gender-polgárháború. A magas fordulatszámon dübörgő polkorrektség az egyetlen mérce, amelyhez igazodni kell: a The Independent brit lap például arról számolt be, hogy a nemrégiben megalapított, LGB Alliance névre hallgató, leszbikus, homoszexuális és biszexuális személyekért küzdő szövetséget nem a konzervatívok, nem is a szélsőjobb, hanem a transzcsoportok támadják, amelyek szerint ugyanis az új szervezet transzellenes, és az LMBTQ közösség számos csoportját kirekeszti.

Hogy miért is? Nos, az LGB Alliance egyik célkitűzése a genderextrémizmus elleni fellépés – azaz, hogy vigyázzunk, ne toljuk túl azt a bizonyos biciklit, mert a végén mind pofára esünk, és az eredeti motivációkra már senki sem fog emlékezni. Mindeközben James Ellington brit olimpiai rövidtávfutót is darabokra szedi az internet, amiért Twitteren merte azt posztolni, hogy ha hirtelen nőnek vallaná magát, az összes női rövidtávfutási rekordot megdönthetné. Nem mintha nem lenne igaza, tegyük hozzá.

Az Always női higiéniai termékeket forgalmazó márka hivatalosan is bejelentette, hogy 2020-tól eltávolítja a menstruációs termékeinek csomagolásáról a női nem jelképét, miután LMBTQ-szervezetek erre ösztönözték a vállalatot arra hivatkozva, hogy a csomagolás „nem eléggé inkluzív a transz nemű és non bináris vásárlók számára”. Magyarra fordítva: a Vénusz-jel a feminitással azonosítja a menstruációt, és ez bizony baj.

A márka tulajdonosa, a Procter & Gamble közleményében úgy fogalmazott, hogy elkötelezettek a sokszínűség és a befogadás mellett.

Ben Saunders LMBTQ-aktivista egyébként már nyár óta lobbizott az Alwaysnél, hogy távolítsák el a női nem jelképét, és legyen gendersemleges a csomagolás. Az ötlet mögé beálló aktivisták szerint a női szimbólum kizárja azokat, akik nem nőként tekintenek magukra, ám mégis menstruálnak, illetve azokat a nőket is, akik nem menstruálnak. A közösségi médiában sokan háborodtak fel a cég döntése nyomán, szerintük az Always ezzel kiirtja a nőiséget: el is indult a #BoycottAlways (Bojkottáld az Alwayst!) mozgalom, amelyhez aztán csatlakoztak a mindenféle -fób és szélsőséges hangok is.

„Vannak olyan transz férfiak és non bináris emberek, akik menstruálnak, ahogy olyan cisz nők is, akik megvetik a feminin termékeket. Azokat a cisz nőket, akik nem képesek a menstruációra, illetve a transz nőket sértheti a feltételezés, hogy a menstruáció meghatározza a nőiséget. A kevesebb festék jót tesz a környezetnek. Itt mindenki csak nyerhet”

– hozott újabb kőkemény érveket a fanyalgóknak Jen Gunter szülész-nőgyógyász.

A nagy egyenlőség jegyében a Thinx női egészségügyi termékeket gyártó cég új reklámja pedig egyenesen a férfiak képzelt menstruációjáról szól. A nézők egy része jót mulatott az üzeneten, hogy ha a férfiak is átéreznék, milyen nagy szívás egyáltalán létezni „azokon a napokon”, akkor sokkal természetesebben viszonyulnának nőtársaikhoz. A reklám kritikusai közül viszont többen kampányt indítottak a cég ellen, szerintük ugyanis ez az ábrázolásmód súlyosan sérti a gyerekek egészséges fejlődését, sőt összezavarja őket.

Bárhogy szeretnénk, csak a reklámokban kék a betétre öntött folyadék színe. Mindenki úgy él, ahogy akar, érezze magát férfinak, nőnek, gendersemlegesnek vagy akár postaládának, no de kedves transz nemű nőtársaim: ha bármit irigyeltek is tőlünk, higgyétek el, annak nem a havi rendszerességgel leváló méhnyálkahártyánk fájdalmas vérfürdőjének kéne lenni. A túlkapások még a legjobb ügyeket is megmérgezik. Ma már ötször át kell gondolni, hogy hangosan kimondott véleményünkkel vajon kit sértünk meg akaratlanul, de vajon mennyire jó a társadalomnak, ha mindent összemosunk? Ha vérző férfiakkal népszerűsítjük a menstruációs bugyit.

Nyitókép: MENstruation reklám

Magyar Nemzet

Drupal 8 Appliance - Powered by TurnKey Linux