Az Erste reklámja a nagy történelmi kiállások közé emelte az idei Budapest Pride-ot
Látványos, mesterséges intelligencia segítségével generált reklámvideót készített magának az Erste Group bankcsoport, ami Magyarországon is jelen van fiókhálózatával. A néhol nagyon látványosan MI-s videóban Európa történetének fontos pillanatai elevenednek meg Jeanne d'Arc csatába lovaglásától az 1968-as prágai tavaszon át Marie Curie vegyészeti felfedezéséig. A videóban több képkockában helyet kapott a Budapest Pride felvonulása is – bár ha valamin látszik, hogy AI-felvétel, akkor azok a budapesti helyszínek, amiken nem ment végig az idei menet. A videó mottója: „Európa a bátorságra, a szolidaritásra és a jövő aktív alakításának képességére épült”.
Emlékezetes, hogy a kormány a tavaszi politikai programját jórészt arra építette, hogy még jobban szigorítanak az LMBTQ-közösséget fojtogató jogszabályokon, ezzel együtt betiltják a Budapest Pride melegfelvonulást. Miután ezt törvénybe foglalták, hosszas jogászkodás jött, végül a fővárosi önkormányzat vette a nevére a menetet, amin százezres tömeg vonult végig a városon, maréknyi ellentüntető mellett. Ugyan az arcfelismerő kamerák miatt tömeges bírságokra számítottak a megjelentek, végül senkit sem büntettek meg, még a megjelenő Greta Thunberg svéd klímaaktivistát sem.
Hogy az Erste miért döntött a budapesti jelenetek beválasztása mellett a videóba, arról megkérdeztük a hazai és a nemzetközi anyabankot is.