Ugrás a tartalomra
x

Gigantikus botrány tört ki, miután egy szakállas, nembináris modellel reklámoztak női bikinit: fotókon a szürreális kampány

Az ausztrálok bojkottot terveznek a Bonds nevű fehérneműgyártó cég ellen, miután a vállalat egy szakállas, nembináris személlyel reklámozta legújabb bikinimodelljét. A Bonds egy ikonikus ausztrál márka, amely már hosszú ideje szolgálja ki a legkülönbözőbb fehérneműválasztékkal az embereket, és most sem azzal van baj, hogy hogy néz ki a fehérnemű – esetünkben fürdőruha –, hanem, hogy ki viseli. Az új terméküket, a „Retro Rib Seamless Tonal Hi Bikini”-t ugyanis egy magát nem férfiként azonosító, ellenben férfi nemi jellegekkel születő ember vette fel. Mikey, a majd két méter magas szakállas nembináris személy eléggé felháborította a közvéleményt.

"Egy újabb cég, amelytől soha többé nem vásárolok idézi a" Daily Mail az egyik X (korábban Twitter) felhasználó kommentjét, és olyansokan vannak hasonló véleményen, hogy ez már szinte felér egy bojkottal. Itt nem(csak) transzfóbiáról van szó.
A reklámok sokaknak azért nem tetszenek, mert szerintük sértő a nőkre nézve, hogy a férfi (születésű) modellt öltöztetik női ruhákba.

Természetesen sokan támogadják is a Bonds lépését. „Köszönjük a Bondsnak, hogy megmutatjátok, hogy támogattok minket és a sokszínűségünket” – írja egy másik kommentelő a cégnek. A Bonds az Instagram-oldalán írva közölte a kritikusokkal, hogy az általunk helytelennek vagy sértőnek tartott kommenteket nem tolerálják, és eltávolítják az oldalról. A brit lap ausztrál kiadása megkereste a Hanesbrands nevű céget – amely 2016-ban vásárolta meg a Bondsot –, hogy kommentálja az ügyet, ám ők ezt nem kívánták megtenni.

A cég Instagram-profilját görgetve egyébként jól látszik, hogy a Bonds egy kifejezetten XXI. századi cég, amely előszeretettel alkalmaz az általánosságban szépnek tartott embereken kívül más alkattal rendelkező modelleket, például túlsúlyosakat, vagy éppen nagyon soványakat is.

Sőt, az LMBTQ+ tartalmak sem most kezdtek először megjelenni az oldalon, bár azok korábban nem voltak ilyen hangsúlyosak. A mai világban előfordul, hogy a cégek nem feltétlenül meggyőződésből állnak ki egy-egy ügy mellett. Ugyan nem áll szándékunkban azzal meggyanúsítani a Bondsot, hogy nem értenek egyet a saját reklámjaikkal, ám az biztos, hogy az új fogásuk által nagyon sok emberhez eljutott a márka híre: gondoljon csak bele, ön például korábban hallott már róluk? Hát, most már igen.

 

www.blikk.hu

Drupal 8 Appliance - Powered by TurnKey Linux