Transzgender botrány rendezte át alaposan az amerikai sörpiacot
Nagy botrányt kavart az Egyesült Államokban, hogy a világ legnagyobb sörgyártója, az Anheuser-Busch InBev Dylan Mulvaney transznemű influenszerrel készített közös reklámkampányt, sokan ugyanis bojkottálják a sörgyártó termékeit, részben emiatt már nem a cég egyik legfontosabb söre, a Bud Light az első az amerikai sörpiacon, írja a Reuters. A Bud Light elvesztette első helyét az amerikai sörpiacon, az elsőséget a Constellation Brands terméke, a Modelo Especial vette át.
A Bud Light és a Budweiser eladásai 24,6 illetve 9,2 százalékkal csökkentek a június 3-án véget ért négy hétben az egy évvel korábbihoz képest, míg a Modelo Especial eladásai 10,2 százalékkal nőttek a NielsenIQ adatai alapján.
A Modelo Especial volt ebben az időszakban a legkelendőbb sör az Egyesült Államokban, részesedése 8,4 százalék, miközben a Bud Light részesedése már csak 7,3 százalék.
Az Anheuser-Busch InBev eladásai azután kezdtek meredeken esni, hogy a cég együttműködött Dylan Mulvaney transznemű influenszerrel, és főként a republikánus érzelmű fogyasztók bojkottálni kezdték az AB InBev termékeit.
A botrány akkora volt, hogy támadások érték az AB InBev alkalmazottait is, emiatt a cég május elején bejelentette, hogy 500 dolláros bónuszt fizet azoknak a dolgozóinak, akiket a Bud Light transznemű influencerrel, Dylan Mulvaneyvel való együttműködése miatt feldühödött emberek személyesen megfenyegettek.
Az AB InBev részvényárfolyama a május eleji csúcsról közel 20 százalékot zuhant május végéig, az elmúlt napokban onnan emelkedett mérsékelten.