Elemzők szerint nem a "homofóbok" távolmaradása miatt bukott meg csúnyán a Bros
Az LMBTQ közösség sem rohamozta meg a mozikat
Költségvetésének csupán a felét hozta vissza a tengerentúli mozikban a nyitóhétvégén a Universal által forgalmazott, két meleg férfit középpontba állító romantikus komédia, a Bros. Ebben ugyan közrejátszhatott a vígjáték írója és egyik főszereplője, Billy Eichner által megfogalmazott homofób vád, de a 4,8 millió dolláros bevétel annyira csalódást keltő, hogy más okoknak is közre kellett játszaniuk a bukásban. Elemzők szerint többek között az elhibázott marketingstratégia és nem megfelelő premierdátum is szerepel ezek között.
Mint ahogy felháborodott tweetjében Eichner is megjegyezte, a Bros remek Rotten Tomatoes-pontszámmal büszkélkedhet és a CinemaScore-on is imponáló értékelést kapott, tehát akik megnézték, azoknak tetszett. A Variety egy terjedelmesebb írást szentelt annak, hogy akkor mégis miért nem teljesített jól a kasszáknál a romkom. A cikk szerzője megemlíti ugyan, hogy a Bros vetítésére tartva Georgiában ő is fültanúja volt homofób megjegyzéseknek, de leszögezi, hogy a szerény bevétel azt mutatja, az LMBTQ közösség tagjai sem rohamozták meg a mozikat.
A bukta első okaként meg lehet említeni azt, hogy a két főszereplőt játszó Billy Eichner és Luke Macfarlane egyszerűen nem akkora húzónevek, hogy el lehessen adni velük egy filmet. A pandémia utóhatásait nyögő mozipiacon viszont a korábbinál is fontosabb az, hogy egy új alkotásban (ha nem horrorról, szuperhősfilmről vagy egyéb franchise-darabról van szó) sztárokat pakolhassanak a plakátra, különösen a romantikus vígjátékok esetében. A Variety szerzője megemlíti, hogy a Sandra Bullockot, Channing Tatumot és Daniel Radcliffe-et felsorakoztató Az elveszett városnak sikerült 100 millió dollár fölé tornásznia a tengerentúli bevételét pár hónap alatt, és hogy a Julia Roberts és George Clooney főszereplésével készült Beugró a paradicsomba az amerikai bemutató előtt már 45 milliónál tart a nemzetközi piacon. Ehhez az kellett, hogy mindkét filmben A-listás sztárok vannak, anélkül viszont a romkomoknak több esélyük van streamingen, mint nagyvásznon.
A Bros marketingjét is elhibázták azzal, hogy a film minősége helyett a jelentőségét hangsúlyozták, tehát hogy ez az első nagy stúdiófilm, amely szinte kizárólag LMBTQ-gárdával készült. A tévéreklámok is arra fókuszáltak, hogy "történelmi" alkotásról van szó, amit azért kell megnézni, mert áttöri az üvegplafont. A legtöbb elemező úgy gondolja, hogy a Universal ezt túltolta, és közben megfeledkezett arról, hogy a Bros humoráról szóljon, pedig a kritikák szerint ebben nincs hiba, és a nagyközönséget valószínűleg jobban megfogta volna, ha egy kellemes kikapcsolódást ígérnek nekik "történelemlecke" helyett.
Nem volt jó ötlet emellett az sem, hogy az első októberi hétvégén küldték moziba a Brost. A Box Office Mojo adatai szerint minden idők 100 legtöbb bevételt hozó romkomja közül mindössze négy debütált az év ezen szakaszában, tehát nem jó időszak a zsáner számára, hiszen az amerikaiak ilyenkor már mondhatni "halloweeni lázban" égnek. Ezt mutatja az is, hogy egy horror, a Mosolyogj nagy sikert ért el akkor, amikor a Bros nagyot bukott, szóval talán okosabb döntés lett volna a stúdió részéről egy csendesebb szeptemberi hétvégén bemutatni a filmet. Ráadásul nemcsak a mozis vetélytársak voltak erősek az elmúlt napokban, két nagy streaminges premier is elterelhette a figyelmet a Brosról: a Disney+-ra érkezett a Hókusz pókusz 2., a Netflixre pedig a Szöszi, hogy sorozatfronton a Dahmerről már ne is beszéljünk. A potenciális nézők tehát el voltak halmozva tartalommal, és ez még inkább felerősítette az elbaltázott stratégia hibáit.