A Coca-Cola kitart a melegek egyenjogúságát hirdető plakátjai mellett
A világcég magyarországi képviselete a hírre reagálva közleményt küldött, amiben azt írják, hogy a bírság összege 500 ezer forint, amit a hivatal azzal indokolt, hogy a plakátok jogszabályba ütköznek, mert állításpontjuk szerint azok „a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi és erkölcsi fejlődését károsíthatják”.
A Coca-Cola #loveislove kampány célja az volt, hogy közvetítse azon értékeket amelyeket a vállalat régóta magáénak vall: az emberek sokszínűségébe és egyenlőségébe vetett hitet
– írja a cég. Azzal folytatják, hogy a Coca-Cola változatlanul hisz abban, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk függetlenül a nemzetiségtől, vallástól, nemtől, életkortól, etnikai származástól, beszélt nyelvtől, hobbiktól és véleményektől. Reklámjainkban, posztjainkban, üzeneteinkben kifejezzük az általunk képviselt értékeket.
A kormányhivatal által kiszabott bírsággal szemben fellebbezhetnek, a cég egyelőre annyit közölt, hogy „a következő lépések egyeztetése folyamatban van”.