A férfiak is sokat szenvednek egy ilyen macsó világban, mint a miénk
"Már a gender szót is csak émelyegve-fuldokolva tudja kimondani a politikai vezetés, a feminizmus sokszor még az értelmiség számára is szitokszó, feminista férfi nem létezik, a feminista nők pedig szőrös hónaljú, agresszív, leszbikus, talán nem is nők gyülekezete. Messze van még a közbeszédből a toxic masculinity elterjedése."
A férfiprivilégiumoknak ára van, és ezt nemcsak a nők fizetik meg – figyelmeztet az Amerikai Pszichológusok Szövetsége, amelyik története során először adott ki irányelveket a fiúk és a férfiak problémáinak a kezelésére. Miért káros merev normák közé szorítani a férfiasságot? És mihez kezdjenek a férfiak az érzelmeikkel? Szél Dávid pszichológussal tanulmányoztuk át az amerikai szakemberek érveit.
Van-e baj azzal, amit férfiasságnak gondolunk évszázados társadalmi tradíciók alapján? A Gillette ezt feszegette, amikor egy társadalmi üzenetet felvállaló reklámjában azt állította, van mérgező formája a maszkulinitásnak. Pszichológiai kutatások az üzenet lényegi elemével egyetértenek, az mégis nagy vitát váltott ki. A Gillette reklámja amellett, hogy borotvákat akart eladni a fogyasztóknak, a „jó férfi” ismérveit is népszerűsíteni próbálta. Persze kérdés, hogy mit jelent a jó férfi és a jó férfiasság. A reklám azt próbálta meg elmagyarázni, hogy a szexista, fizikailag és mentálisan fölényeskedő, kötekedő mentalitásnak nem sok köze van a „férfiasan tökéleteshez”. „A fiúk már csak ilyenek” legyintéssel pedig nem szabad a következő generációk sorsát megpecsételni – mert a fiúk ennél többet érdemelnek.
Folytatás a hvg.hu-n!