A hely, ahol a szivárványos meséket sem lehet csak úgy ledarálni
A Meseország mindenkié című könyvet kiadó Labrisz Leszbikus Egyesület úgy tűnik, tanult a leckéből, és legújabb művét nem nyomtatásban jelentette meg, hanem online tette elérhetővé. A második aranykor című sorozat az LMBTQ-személyek elfogadását segíti, emellett bátorít a digitális kapcsolatteremtés különböző formáira.
Ezzel valamennyire kifogták a szelet az őket bíráló politikusok vitorlájából, annyi bizonyos, hogy az újonnan megjelent alkotást se Dúró Dóra, se más nem fogja tudni iratmegsemmisítőn ledarálni. A hat rövid epizódból álló sorozat, amelyet Takács Mária, a számos hazai és nemzetközi díjat nyert Meleg férfiak, hideg diktatúrák rendezője készített, az egyesület felületein érhető el. Ez is némiképp magyarázza, hogy éppen a digitális világ útvesztőiben való eligazodást segíti az oktatóvideóként aposztrofált sorozat, melynek készítői a gyártást megelőzően kérdőívben mérték fel, milyen nehézségekkel szembesülnek azok, akik bizonytalanul mozognak az online térben, és a válaszok alapján döntötték el, milyen elemeket építenek be a történetbe.
Ezzel együtt a sztori inkább a főszereplő Judit (Vasvári Emese) és Tünde (Bacskó Tünde) bimbózó kapcsolatáról szól, ami végül is nem csoda, hiszen a Labrisz vállalt missziója a közösségszervezés, a leszbikus és biszexuális nők láthatóságának erősítése és a szélesebb társadalommal való dialógus. Az egyesület felismerte, hogy a járványhelyzet még nehezebbé tette a külvilághoz való kapcsolódást és a kapcsolatteremtést, a virtuális térbe terelve az ismerkedést. Ebből született az ötlet, hogy a számítógép, a mobiltelefon és az internet köré szőjék történetüket.
"A Covid-járvány idején még jobban elszigetelődött a közösségünk, főleg a vidéken élő leszbikusok. Nem tarthattuk meg rendszeres programjainkat, utazni nem lehetett, találkozóinkra, klubeseményeinkre sem kerülhetett sor" - magyarázta el az Indexnek kiindulópontját Timár Magdi Cilin, a sorozat gyártásvezetője. Ezért döntöttek úgy, hogy egyfajta online médiaismereti kurzust tartanak, és a tananyagot szórakoztató, videós formában jelenítik meg. Közben arra is rájöttek, hogy egyre élesebben kirajzolódnak azok a különbségek, amelyek az internetfelhasználói, közösségimédia-ismereti eltérésekből adódnak. Jellemzően a középkorú vagy annál idősebb nők szakadtak el és váltak újra láthatatlanná és hangtalanná, őket kívánja tehát leginkább segíteni a videósorozat.