A homofóbia és a korrupcióellenesség meglepő kölcsönhatása Romániában
Egyetlen hét alatt három meleg tematikájú filmvetítést szakítottak félbe ortodox szélsőségesek Bukarestben. Az első incidensre másfél hete, a sok bukaresti fiatal számára kulturális központot jelentő Román Paraszt Múzeumában (Muzeul Țăranului Român, MȚR) került sor, a 2017-es cannes-i nagydíj győztesének, a 120 dobbanás percenkéntnek a vetítésén. Ugyanezen a helyszínen pár nap múlva egy friss román film esetében történt hasonló incidens. Múlt vasárnap pedig a Kortárs Művészeti Múzeumban rendezett vetítést próbálta megakadályozni egy magányos tüntető.
A tiltakozók mindhárom esetben megpróbálták félbeszakítani a vetítést (az első esetben sikerült is), a himnuszt és vallásos énekeket énekeltek, és „Állítsátok meg a homoszexuális propagandát!”, illetve „Románia nem Szodoma és Gomora” feliratú táblákat is vittek magukkal.
Románia meglepő helyszín arra, hogy ilyen típusú „kultúrharc” alakuljon ki a homoszexualitás, illetve a szexuális kisebbségek kapcsán. De legalábbis kétségtelenül cáfolja azt a népszerű elméletet, mely szerint az ilyen típusú protestakciók reakcióként születnek a szexuális kisebbségek elismerésének, jogainak a kiterjedése ellen.