Ugrás a tartalomra
x

Tudósok úgy vélik, hogy felfedeztek két "meleg gént"

A kutatók két génváltozatot találták, amelyek a homoszexuális férfiaknál gyakoribbak.

A tudósok egy úgynevezett "meleg gént" kerestek, hogy megvizsgálják a szexuális irányultság részben biológiailag meghatározható-e. Most egy új tanulmány azonosította, hogy mi lehet a két gén, amelyek hatással vannak valakinek a szexualitására.

A tanulmány, amelyet Alan Sanders és csapata az Illinois North Shore Egyetemen végzett 1077 homoszexuális férfit és 1231 heteroszexuális embert hasonlított össze.

Megvizsgálták a résztvevők genomjait, hogy feltérképezzék a DNS-szekvenciáik közötti különbségeket, hogy megtalálják azokat a géneket, amelyek változatai kapcsolódhatnak a szexuális orientációhoz.

Az első, a SLITRK6 nevű gén a 13. kromoszómán helyezkedik el. A második gént, amelyet TSHR-nek neveznek, megtalálható a 14 kromoszómán, és főként a pajzsmirigyben tevékeny, de az agyban is.

Korábbi vizsgálatok már összekapcsolták a pajzsmirigy működését a szexuális irányultsággal a férfiaknál, mivel több meleg férfi szenved genetikai rendellenességben, az úgy nevezett Grave-betegségben, amely megzavarja a TSHR funkcióját.

Ez okozza a pajzsmirigy túlműködését, mely így gyorsítja az anyagcserét és súlycsökkenést eredményez. Korábbi tanulmányok szerint a meleg férfiak vékonyabbak a pajzsmirigy túlműködése miatt.

Simon LeVay neurológus azt mondta: "Úgy gondolják, hogy ez kulcsfontosságú felfedezés a szexuális differenciálódásra az agyban. Tehát ez a konkrét megállapítás lehetséges kapcsolat a neuroanatómia és a szexuális irányultság molekuláris genetikája között."

A kritikusok azzal érvelnek, hogy az LMBT emberek elfogadásának nem szabad attól függnie, hogy identitásuk biológiai szempontból meghatározható-e, míg néhányan azt állítják, hogy a szexualitással kapcsolatos gének megtalálása megnyithatja a lehetőséget a technológia esetleges visszaélése előtt.

Drupal 8 Appliance - Powered by TurnKey Linux